ایالت پراک مالزی
نوشته شده توسط : badsa

ایالت پراک مالزی

ایالت پراک مالزی در ساحل غربی مالزی غربی واقع شده است .پراک به شهر نقره ای معروف است و دومین ایالت وسیع این بخش ، بعد از استان کداح بحساب می آید . شهر ایپو (ipoh) با مساحت حدود ۶۴۳ کیلومتر مربع ، پایتخت ایالت پراک است .پراک آب و هوایی گرمسیری با دمایی بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد دارد. این ایالت با مساحت ۲۱۰۰۶ کیلومتر مربع و جمعیت ۲۳۹۳۰۰۰ نفر در سال ۲۰۰۹ ، جزو یکی از مراکز مهم برای گردشگران و توریست های مالزی میباشد. پارک های بزرگ ، خیابان های منظم و سنگ فرش شده که در بخشهای گوناگون آن جاذبه های مختلف وجود دارد ، تنها بخشی از دیدنی های این ایالت است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند .


صنعت ایالت پراک مالزی

نام پراک در زبان مالایی به معنای “نقره ای” است و به علت همین صنعت قلع به این ایالت تعلق گرفته است.کشف معادن قلع تاثیر بسزایی در تاریخ و اقتصاد آن داشته است. ثروت به دست آمده از این معادن، باعث رشد شهرها و گسترش تجارت در این ایالت شده است.به علاوه این صنعت، صنعت ماهی گیری هم در این ایالت رونق بسزایی دارد.

 

نمایی از شهر ایالت پراک مالزی

نمایی از شهر ایالت پراک

بخشهای ایالت پراک مالزی

بخش‌های ایالت پراک: باتانگ پادانگ (Batang Padang)، هیلیر پراک (Hilir Perak)، هولو پراک (Hulu Perak)، کریان (Kerian)، کینتا (Kinta)، کوالا کانگسار (Kuala Kangsar)، لاروت (Larut)، ماتانگ (Matang)، سلما (Selema)، مانجونگ (Manjung)، پراک تنگاه (Perak Tengah)، کامپار (Kampar).

 

نمایی از شهر ایالت پراک مالزی 

نمایی از شهر ایالت پراک

تایپینگ (Taiping) در شمال ایالات یکی دیگر از شهرهای دیدنی است . قدیمی ترین موزه کشور مالزی در این شهر قرار دارد، در بالای تپه ای که دارای هوای خنک تری است هتل بسیار زیبائی بنا شده است . این شهر دارای باغهای دریاچه و باغ وحش متعددی میباشد . مناطق دیگر دیدنی عبارتند از باتو گاجاه (Batu Gajah) در این منطقه قلعه کلی (Kellie) قرار دارد که توسط یک مزرعه دار ثروتمند اسکاتلندی ساخته شده است .

 

جزیره پانگکور مالزی 

جزیره پانگکورای

پانکگور(Pangkor) جزیره ای است در محدوده این ایالت با سواحل زیبا که در نوع خود در جهان بی نظیر است. علاقمندان به پرندگان خاور دور می بایستی از کوالاگولا (Kuala Gula) در شمال این جزیره دیدن کنند . بیش از یک صد نوع مختلف پرنده در این منطقه یافت میشود .جاذبه های معروف این ایالت عبارتند از : تپه‌های سنگی پراک، دو غار معبد معروف به نام‌های سام پوتونگ و پراگ تونگ ، مسجد عبودیه، قصر اسکندریه،کوالا کانگسر (محل اقامت سلطان ایالت) است.

امیدواریم که این مطلب در سفر به کشور مالزی برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور مالزی را دارید،برای رزرو تور مالزی با ما در تماس باشید.

 

منبع : ایالت پراک مالزی





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: